Get Jet COB orlaivio fotosesija – tai antroji Aro fotosesija aviacijos tema. Ir žinoma tai buvo techniškai sudėtingiausia fotosesija. Atvykus su keliais šimtais kilogramų įrangos į oro uostą reikėjo viską iškrauti patikros punkte tada patikrinti su rentgeno aparatu ir vėl sukrauti atgal į automobilį. Į oro uostą nepateksi tiesiog užsinorėjęs. Reikalingi leidimai, derinimai ir daug „popierizmo“…
Tai buvo antrasis kartas, todėl jam buvo geriau pasiruošta ir Aras tiksliau žinojo ką ir kaip reikia atlikti.
Get Jet COB yra gerokai mažesnis už savo brolį LY COB. Tai palengvino fotografavimą, tačiau vistiek lėktuvas yra didelis.
Pasiruošimas ir darbo eiga
Saulėtą dieną fotografuoti lėktuvą yra palankus metas tiek iš vidaus, tiek ir iš išorės. Lėktuvas turi būti nufotografuotas iš vidaus ir iš išorės. Tam, kad fotosesija prasidėtų – reikia pašalinti visus pagalbinius įrankius. Tokius kaip trapas ar orlaivio maitinimas, nes lėktuvo fonas ir aplinka turi būti švari ir be pašalinių daiktų aplinkui šalia jo.
Techniškai sureguliuoti, kad viskas būtų patraukta laiku yra gana sudėtinga ir tai parodė praktika. Visi vėluoja ir niekas nieko nežino. Kiekvienam veiksmui atlikti reikia leidimų.
Prasideda ilgai laukta orlaivio Get Jet COB eksterjero fotosesija. Tam yra naudojamas Canon flagmanas 1DX MARK2 su Canon 16-35mm EF 2.8 USM lll ir keturios Profoto B1x impulsinės blykstės su Profoto Magnum reflektoriais.
Nustačius visas keturias Profoto blysktes didžiausiu galingumu ir nukreipus į orlaivį pasimato visai kiti rezultatai.
Apšvietimo galia yra akivaizdi nuotraukose. Tik, žinoma, tokių gabaritų objektams tos šviesos reikia daugiau nei esame naudoję praktikoje.
Buvo karšta…
Sąlygos buvo idealios jeigu neskaityti 30 laipsnių karščio. Dirbti tokioje temperatūroje kelias valandas būnant tiesioginėje saulėje yra fiziškai sunku. Daug vandens reikia turėti šalia savęs, kad neištiktų saulės smūgis. Tokios fotosesijos reikalauja asistentų pagalbos ir didelio biudžeto.
Keturi galingi stovai su trimis svorio maišais ant kiekvieno atrodo visai saugu iki tol kol pro šalį nepravažiuoja link pakilimo tako judantis kitas orlaivis. Galingų turbinų vėjas vos nenunešė visų keturių profoto blyksčių, kurios buvo uždėtos ant galingų stovų kartu su svorio maišais. Šią akimirką Aras atsimins ilgai, nes akyse jau beveik matė į šipulius dūžtančius 9 tūkstančius eurų.
Nufotografavus lėktuvo išorę iš visų geriausių įmanomų kampų su geriausiu įmanomu apšvietimu buvo pradėta lėktuvo salono fotosesija.
Čia irgi buvo sugalvotas neeilinis sprendimas. Viduje naudotos dvi Profoto A1x blykstės, o išorėje sujungtos keturios Profoto B1x su Magnum reflektoriais ir nukreiptos į orlaivio langus kaip saulės šviesos imitacija.
6 Šviesos šaltiniai vienu metu jau kažkas įdomesnio. Lėktuvo salono fotografavimo metu buvo įjungtas salono apšvietimas ir naudota papildoma apšvietimo technika. Kokybiškai orlaivio fotosesijai būtinas išankstinis planavimas, didelis biudžetas leidžiantis samdyti papildomus asistentus, kurie saugoja apšvietimo techniką ir padeda nešioti daiktus fotosesijos metu. Lėktuvo aplinka turi būti kuo švaresnė ir neutralesnė gerai kokybei užtikrinti.
Aviacijos fotografavimas yra išskirtinė ir labai įdomi fotografijos kryptis. Profesionaliai kokybiškai nufotografuoti orlaivį yra didelis darbas. Nuotraukų galeriją galite rasti www.arasradevicius.com .