Lėktuvo GetJet LY_COB fotografavimas

Lėktuvo GetJet LY_COB fotografavimas buvo pirmas Aro Radevičiaus projektas aviacijos tema. Tai ne tik įdomi patirtis, nauja tema, bet ir sudėtingas ir atsakingas uždavinys.

Tam, kad fotografuoti oro uoste – reikia daugybės leidimų ir planavimo. Į oro uosto erdvę negali patekti kiekvienas, norintis nufotografuoti lėktuvą. Tai yra iš anksto suderintas iki smulkmenų procesas.

Fotosesija buvo planuota likus kelioms dienoms iki starto. Užduotis buvo nufotografuoti LY_COB iš vidaus ir išorės, norint perteikti jo dydį, mastelį ir grožį.

Fotosesija vyko visiškai kitaip, nei buvo planuota. Daugybę fotografinės įrangos, kurią profesionalus fotografas Aras Radevičius atsivežė į fotosesiją Kauno oro uoste reikėjo skanuoti rentgeno aparatu, kad patekti į oro uosto zoną.

Laiko stoka

Planuotas laikas buvo nuo 11-14h (fotosesijos trukmė).

Apie valanda laiko užtruko vien tik pereiti patikros punktą ir gauti visus leidimus fotografavimui. Pavyko gauti leidimą savo automobiliui, todėl buvo patogu transportuoti visą įrangą.

Atvykus prie lėktuvo buvo 30 laipsnių karščio ir buvo likusi valanda laiko fotosesijai.

Lėktuvas GetJet LY_COB talpina daugiau nei 300 žmonių. Nufotografuoti tokio dydžio lėktuvą reikia specialios įrangos.

Iš pradžių buvo fotografuojamas orlaivio vidus, nes buvo pristumti laiptai, kurie leido į jį patekti. Reikėjo suktis labai greitai, nes 14h atvažiuoja technikai ir darbas baigtas.

Greitai ir maksimaliai kokybiškai nufotografavus LY_COB saloną, prasidėjo lėktuvo išorės fotografavimas.

Tam buvo panaudotos dvi profoto b1x  impulsinės lempos ir du Profoto magnum reflektoriai. Fotografuojama buvo esant didžiausiam galingumui.

Profoto buvo šios fotosesijos gelbėtojas.

Šią fotosesiją Aras atliko vienas be pagalbos, todėl fiziškai buvo sunku nešioti daiktus iš vienos vietos į kitą. Sunkūs, bet tvirti ir galingi trikojai KUPO stovai buvo išsigelbėjimas.

Ant vieno stovo pritvirtinti net trys Profoto svorio maišai užtikrino galutinį stabilumą. Stabilumo ir saugumo klausimas buvo išspręstas. Juk būtu labai nesmagu matyti krentančią ir dūžtančią Profoto B1x.

Laikrodžiui sumušus lygiai 14h. Orlaivio technikai taip ir nepasirodė. Iki 17h reikėjo jų laukti, o be jų nebuvo galima patraukti laiptų į lektuvą ir dar kelių įrenginių.

Alinantis karštis ir netvarkinga fotosesijos aikštelė. Atvykus technikams ir padarius sąlygas fotografavimui prasidėjo greitas darbas ir lėktuvo išorės fotografavimas.

Palankios sąlygos buvo apšvietimui , nes diena ėjo link vakaro ir fotografinė šviesa darėsi vis palankesnė. Pilno galingumo Profotob1x apšvietimo užteko lėktuvą nufotografuoti iš priekio – pastačius apšvietimą iš abiejų šonų.

Fotografuojant tokio dydžio lėktuvą labai svarbu pasirinkti tinkamiausią rakursą dėl didelio lėktuvo gabaritų. Svarbu, kad šalia lėktuvo nebūtų pašalinių daiktų ir fonas būtų švarus.

Praktika parodė, kad tiksliai suplanuoti fotografavimo laiką yra sudėtinga. Geras oras yra didelis privalumas, lėktuvo fotografavimo plano išankstinis pasiruošimas būtinas.

Tikslus foto technikos sąrašas ir daug sėkmės. Užsakovas yra įdomus galutinis rezultatas, tačiau daugeliui tai kas vyksta už kadro yra dar įdomiau.